Çok eskiden “Mutlu Olmanın 10 Anahtarı” diye bir yazı okumuştum. Philip E. Humbert isimli bir psikiyatri profesörü “insanlara mutlu yaşamın anahtarını 10 kuralda toplayacak olsam, hangi deyişleri seçerdim” diye kapsamlı bir çalışma sonrası bir liste çıkartmış. Bugün sizinle bunların 5 tanesini paylaşmak istiyorum. Gönderilerde bulacağınız yazılar umarım ilham verici olur.

Sevgiyle,

1.   Kendini tanı.

“Sokrates”

Kendi içinde yolculuk yap. Günlük tut. Kalbin, gönlün, vicdanın ne diyor? Neyi öne çıkartıyor? Dünyaya bilinçli bakmanın yolu başta bu iç yolculuktan geçiyor.


2.   Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol!…

“Mevlana”

Dürüst ol, adil ol, hakça düşün. İçinden gelen sesin öne çıkardığı değerleri koru. Hayatta birşeyleri korumak için ayakta kalmazsan herşey seni düşürür.


3.   En yukarda aşk var!.

“St.Paul”

Sesi müziğe dönüştüren aşktır. Aşk olmazsa, sevgi ilişkileri yoksa, ihtimam eksikse hayatın kuru bir daldan farkı kalmaz.


4.   Dünyayi hayalgücü döndürür.

“Albert Einstein”

Yaptığımız herşey hayal kurarak başlar. Hayat -herkes için- hayalleri gerçekleştirmek ve yapabileceğinin en iyisi, olabileceğinin en güzeli peşinde gitmektir. Bobby Kennedy’nin sözü gibi: “Diğerleri dünyaya bakıyor ve ‘Neden’ diye soruyor. Ben bambaşka bir dünya düşünüyor ve ‘Neden olmasın’ diye soruyorum.”


5.   Fazla güzellik göz çıkarmaz!.

“Mae West”

Güzel hayat doya doya yaşanır. Mutluluk paylaşılır, hayatı sevme hissi coşkuyla beraber gelir. Ruhun müziğinde “Haydi bastır, göster kendini” temposu vardır. Kibir değil, coşku!


Yorumlar

Popüler Yayınlar